Tuesday 13 November 2012

hati orang yang berbadan comel

ni luahan perasaan ni.. semua org kata exercise la makan makanan sihat la. jangan ambik tu jgn ambik ni. pernah kah anda gemuk yang menyebabkan anda boleh komen begitu. setengah orang macam aku. aku ni memang la gemuk will try my best to turunkan badan. BUKAN SENANG NAK TURUNKAN BERAT BADAN! tahu tak! kepada kamu kamu dan kamu. anda gemukkan badan anda maybe 2 atau 3 kali ganda daripada berat badan anda yang sekarang and then u comment. memang banyak solution. tp dia ambik masa. bukan petik jari dah kurus. setengah org she try everything. even pergi slimming world. tak jugak kurus. ini kerana it depends. depends on how the person body is. sesetengah org jogging buat sprint. boleh kurus. some people diet makan sayur je. setengah org makan buah tembikai je. setengah plak makan nestum je. ada org kata kalau nak kena diet plus kena bayar baik tak payah sama macam tak buat apa. ko tu kurus ke gemuk kalau kurus boleh blah. ko gemuk tgk sampai jalan macam penguin. duduk lapik belakang lutut tak kena lantai. pastu ko ckp ko tak yah kuruskan badan. tell me u feel comfortable with ur self bila ko dah gemuk macam tu. bila berjalan tak muat nak masuk lrt punya exit tu. aku nak kuruskan badan sebab tak nak cancer. tak nak diabetis tak nak darah tinggi taknak sakit jantung. at least aku nak jaga ape yang Allah dah kurniakan pada aku. kalau dah try maka itu takdirnya. aku terima. huhu. InsyaAllah aku boleh kurus dan sihat. amin. Semoga aku dapat kurus kan badan dan beribadah dengan lebih baik. boleh duduk tahiyat dengan baik. semoga amalan diterima Allah. huhuhu. Itu jelah. :) so when people start to lose some weight. please support. dun try to make fun of them. tak kira lah cara apa pun. as long as selamat mengikut peraturan yang betul. dan as long as she is happy and comfortable with what she is doing right now. please support. one more thing. pakai corset. jangan la pakai yang ketat sangat. pakai saiz yang betul. saiz yang anda selesa dengan bende tu. corset ni untuk memanas kan lemak2 yang kenyal. bukan untuk menyakit kan diri sendiri. kalau ketat itu tak elok untuk ur organ. huhuhu. no one else know how comfortable u r except for urself. now i'm trying alpha lipid and wearing PB. :) so far ok. its reducing. semoga aku terus konsisten. Amin!!!! nanti after dah turun berat seperti yang sepatutnye maka saya makan apa yang ade. SELAMAT BERJAYA KEPADA KAWAN2 YANG NAK KURUSKAN BADAN.

1 comment:

  1. good luck hani. aku setuju, xkisah mcm mana cara kita nk buat,yg penting selamat. dan aku jgk setuju, kurus ni bkn utk nk nampak cantik je.kalo aku,kurus utk jdkn badan kita fit dan jauh dr sakit2.
    insyAllah ko boleh punye sbb ko mmg sentiasa ada kemajuan kan? :)

    ReplyDelete